ONLINE OPVALLEN

Wat doe jij aan online marketing?

Hoe val jij op tussen alle andere trainers en coaches op internet? De markering die jij doet voor jouw bedrijf zal veelal online zijn. Wat kun je doen aan online marketing en welke trends zijn er op internet? Allemaal vragen waar je je mee bezig kunt houden als trainer of coach. Wij hebben een aantal mogelijkheden voor je op een rij gezet.

 

Website en websiteoptimalisatie

Om te beginnen heb je natuurlijk een eigen website nodig met juiste content. Belangrijk is dat de website goed leesbaar is én dat deze goed gevonden wordt in Google. (Of andere zoekmachines). Met alleen het bouwen en onderhouden van een website ben je er nog niet. Je zult tijdens het ontwerpen van de website en als de website online is, moeten werken aan de SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands vertaald zoekmachine optimalisatie.

Je website optimaliseren voor zoekmachines blijkt in de praktijk soms nog wat lastiger dan dat dit op het eerste ogenblik lijkt. Je moet rekening houden met de koppen en paragraven die je op je pagina’s gebruikt. Ook moet je de juiste zoekwoorden, slug en meta-omschrijving per pagina toevoegen.

Hier lees je meer over het optimaliseren van je website

Schrijven van blogs

Een andere manier om als trainer of coach online op te vallen is het schrijven van blogs en online content. Je kunt op je eigen website een blog aanmaken en deze regelmatig aanvullen met nieuwe content, hierdoor komen er meer bezoekers naar jou website. De onderwerpen die jij in je blogs schrijft, moeten wel relevant zijn voor de dienst die jij aanbiedt.

Hier lees je meer over blogs schrijven

Schrijven van artikelen

Een mogelijkheid is ook om op informatieve sites artikelen te plaatsen die jij geschreven hebt. In deze artikelen kun jij informatie schrijven, die voor jouw doelgroep relevant is. Een voordeel van het schrijven van artikelen op deze sites, is dat de sites een hoge waardering hebben in Google. Zo worden jouw artikelen snel gevonden. Onder deze artikelen kunnen lezers reacties plaatsen waarop jij als auteur kunt reageren. Zo krijg je verbinding met jouw doelgroep en eventuele nieuwe klanten.

Een link van deze artikelen kun jij plaatsen op jouw eigen website, bijvoorbeeld onder publicaties.

Hier lees je meer over het plaatsen van online artikelen